Nors naudotojai iš visų išmaniajame telefone saugomų duomenų labiausiai vertina savo prisiminimus, „Kaspersky Lab“ tyrimo rezultatai parodė, kad jie noriai juos parduoda. 49 proc. respondentų vertingiausios yra jų pačių nuotraukos, po to vaikų ir sutuoktinių. Mintis apie šių brangių prisiminimų praradimą slegia labiau nei galimybė patekti į eismo įvykį, išsiskirti su mylimu žmogumi arba susipykti su šeima. Tačiau susidūrę su prašymu šiuos duomenis pašalinti už pinigus, naudotojai buvo pasirengę jį įvykdyti vos už 10,37 euro.

Respondentai nurodė, kad skaitmeniniai prisiminimai užima ypatingą vietą jų širdyje, gal todėl, kad jų neįmanoma pakeisti. Pavyzdžiui, daugiau nei dvi penktosios respondentų pasakė, kad kelionių (45 proc.), vaikų (44 proc.) ir jų pačių (40 proc.) nuotraukos jiems yra labai brangios. Tyrimas rodo, kad dauguma labai liūdėtų, jei prarastų šiuos duomenis. Iš tiesų šis tyrimas rodo, kad dažnai naudotojai vertina įrenginius ir nuotraukas labiau nei savo partnerius, draugus ar naminius gyvūnus.

„Kaspersky Lab“ ekspertai respondentų klausė, kurios situacijos jiems būtų skausmingiausios, pavyzdžiui, jeigu susirgtų šeimos narys, tektų išsiskirti su partneriu, įvyktų eismo įvykis, prarastų savo įrenginyje saugomas nuotraukas arba konkrečią informaciją ir kita. Viso pasaulio naudotojai labiausiai išgyventų dėl šeimos nario ligos. Daugelyje viso pasaulio regionų antroje ir trečioje vietoje – įrenginio praradimas arba vagystė ir skaitmeninių nuotraukų praradimas, kai kurie naudotojai mažiau išgyventų dėl eismo įvykio, išsiskyrimo su partneriu, problemų darbe, ginčų su artimaisiais ir draugais, kartais ir dėl naminio gyvūno ligos.

„Kaspersky Lab“ užsakymu Viurcbugo universiteto psichologų atliktas eksperimentas parodė prieštaringus rezultatus: nors naudotojai tikina, kad vertina savo duomenis, jie yra pasirengę juos labai pigiai parduoti.

Eksperimento dalyvių buvo paprašyta pinigais išreikšti išmaniajame telefone saugomų duomenų, tarp jų draugų ir artimųjų nuotraukų, kontaktinės informacijos ir asmeninių duomenų, vertę. Įdomiausia, kad naudotojai ją įvertino gerokai pigiau, nei buvo tikėtasi. Finansinė ir banko informacija paprastai vertinama brangiau (vidutiniškai 13,33 euro) nei kiti duomenys. Kontaktinė informacija – 11,89 euro, o nuotraukos – tik 10,37 euro.

Be to, eksperimentas parodė, kad naudotojai pasirengę parduoti būtent jiems brangiausius duomenis. Kai buvo pasiūlyta pinigų už duomenų pašalinimą iš įrenginio (iš tikrųjų duomenys nebuvo pašalinti), tarp kategorijų, kurias naudotojai sutiktų pašalinti už anksčiau nurodytas sumas, atsidūrė artimųjų ir draugų nuotraukos, asmeniniai duomenys ir pačių naudotojų fotografijos.

Išsamiai apie eksperimentą skaitykite ataskaitoje „Risking data heartache: it hurts to lose the data you love“.

 

Apie „Kaspersky Lab“

„Kaspersky Lab“ – pasaulinė kibernetinio saugumo bendrovė, įkurta 1997 m. Bendrovės sukauptos žinios apie grėsmes ir saugumą nuolat paverčiamos saugumo sprendimais ir paslaugomis, siekiant apsaugoti viso pasaulio ypatingos svarbos verslo infrastruktūras, vyriausybes ir naudotojus. Didelį bendrovės saugumo portfelį sudaro pirmaujanti „Endpoint Security“ klasės apsaugos sistema ir daugybė specializuotų apsaugos sprendimų bei paslaugų, skirtų kovoti su sudėtingomis skaitmeninėmis grėsmėmis. Daugiau nei 400 mln. naudotojų ir 270 tūkst. verslo klientų apsaugomi „Kaspersky Lab“ technologijų.