Šių metų antrojo ketvirčio metu, lyginant su praėjusiais metais, DDoS atakų skaičius išaugo 18 proc.

2019 m. antrąjį ketvirtį bendras DDoS atakų skaičius padidėjo 18 proc., lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. O taikomųjų programų lygmens atakos, nuo kurių sunkiau apsisaugoti, išaugo dar ženkliau – jų padaugėjo trečdaliu (32 proc.). Todėl dabar šio tipo atakos sudaro beveik pusę (46 proc.) visų atakų, kurias sustabdė „Kaspersky DDoS Protection“ saugumo sprendimas.

Remiantis „Kaspersky“ 2019 m. antrojo ketvirčio DDoS ataskaita, atakų skaičius dabar yra 44 proc. mažesnis nei per pirmąjį metų ketvirtį. Tai nėra netikėta, nes tokių išpuolių aktyvumas paprastai sumažėja pavasario pabaigoje bei vasaros metu. Tačiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, DDoS atakų skaičius antrąjį ketvirtį išaugo 18 proc. ir net 25 proc., lyginant su 2017 m.

Svarbu paminėti, kad sezoninis sumažėjimas turėjo tik nereikšmingą poveikį taikomųjų programų lygmens atakų skaičiui. Lyginant su ankstesniu šių metų ketvirčiu, jų sumažėjo tik 4 proc. Tokio tipo išpuoliai yra skirti tam tikroms programų ar API funkcijoms, kad būtų išnaudojamas ne tik tinklas, bet ir serverio ištekliai. Šias atakas sunku aptikti ir nuo jų apsisaugoti, nes jos apima teisėtų prašymų vykdymą. Palyginti su 2018 m. antruoju ketvirčiu, tokio tipo išpuolių kiekis padidėjo beveik trečdaliu (32 proc.), o 2019 m. antrąjį ketvirtį šių išpuolių dalis išaugo net iki 46 proc. Tai yra 9 proc. daugiau, palyginti su pirmuoju metų ketvirčiu, ir 15 proc. daugiau nei tuo pačiu 2018 m. laikotarpiu.

„Tradiciškai smulkias DDoS atakas vykdantys veikėjai vasaros metu atostogauja ir atsisako šios veiklos iki rugsėjo mėnesio. Tačiau šio ketvirčio statistika rodo, kad profesionalūs užpuolikai, kurie vykdo sudėtingas DDoS atakas, sunkiai dirba net ir vasaros mėnesiais. Ši tendencija itin neramina verslininkus. Daugelis jų yra gerai apsaugoti nuo didelio šlamšto srauto, tačiau taikomųjų programų lygmens DDoS atakoms reikia nustatyti neteisėtą veiklą, net jei jų apimtis yra daug mažesnė. Todėl įmonėms rekomenduojame užtikrinti, kad jų DDoS apsaugos sprendimai būtų tinkamai pasirengę atlaikyti šias sudėtingas atakas“, – komentavo Alexey Kiselev, „Kaspersky DDoS Protection“ komandos verslo plėtros vadovas.

Išanalizavus komandas, kurias botai gavo iš komandų ir kontrolės (C&C) serverių, paaiškėjo, kad ilgiausia 2019 m. antrojo ketvirčio DDoS ataka truko 509 valandas – beveik 21 dieną. Nuo 2015 m., kai „Kaspersky“ pradėjo stebėti „botnet“ veiklą, tai yra ilgiausias aptiktas išpuolis. Anksčiau ilgiausia ataka truko 329 valandas ir buvo užregistruota 2018 m. ketvirtąjį ketvirtį.

Organizacijoms, siekiančioms apsisaugoti nuo DDoS atakų, „Kaspersky“ rekomenduoja atlikti šiuos veiksmus:

• Įsitikinkite, kad jūsų įmonės IT ištekliai gali suvaldyti didelį duomenų srautą

• Naudokite profesionalius saugumo sprendimus, pavyzdžiui, „Kaspersky DDoS Protection“, kuris suderina ilgalaikę „Kaspersky“ patirtį kovojant su kibernetinėmis grėsmėmis bei unikalią bendrovės vidaus plėtrą. Šis saugumo sprendimas apsaugo nuo visų tipų DDoS atakų, nepaisant jų sudėtingumo, stiprumo ar trukmės.

Apie „Kaspersky“

„Kaspersky“ – 1997 m. įkurta tarptautinė kibernetinio saugumo bendrovė. „Kaspersky“ sukauptos žinios ir patirtis sudaro apsaugos sprendimų ir paslaugų, užtikrinančių viso pasaulio verslo, ypatingos svarbos infrastruktūros, vyriausybės ir naudotojų saugumą, pagrindą. Didelį „Kaspersky“ bendrovės portfelį sudaro pažangiausi įrenginių apsaugai skirti produktai ir daugybė specializuotų apsaugos sprendimų bei paslaugų, skirtų kovoti su sudėtingomis ir nuolat evoliucionuojančiomis kibernetinėmis grėsmėmis. „Kaspersky“ technologijos saugo daugiau nei 400 mln. vartotojų ir 270 tūkst. verslo klientų. Norėdama sužinoti daugiau skaitykite www.kaspersky.com tinklaraštį.


Rugpjūčio 8, 2019