„Kaspersky“ tyrimas atskleidė tiesą apie paieškos sistemų veikimo principus. „Kaspersky“ darbuotojai atliko improvizuotą eksperimentą, norėdami išsiaiškinti, ar internetinių paslaugų teikėjai slapta klausosi savo vartotojų, kad vėliau galėtų pateikti geresnius pasiūlymus. Jie taip pat sudarė versijų sąrašą, kuris gali paaiškinti, kodėl pasiūlymai atitinka vartotojų norus.

Pasiūlymai, kurie sutampa su interneto vartotojų pokalbiais, iškelia klausimą, ar paieškos sistemos iš tikrųjų yra pajėgios klausytis žmonių pokalbių? „Kaspersky“ darbuotojų tyrimo išvados yra gan dviprasmiškos: pasiūlymai, kurie atitinka vartotojų pageidavimus ir eina po jų užklausų ar kalbų apie norimą objektą, gali būti tik sutapimas, arba jie gali būti paaiškinti kitais veiksniais.

Čia pateikiamos kitos specialių pasiūlymų kilmės versijos, atmetant išmaniųjų telefonų pasiklausymo versiją:

1. Tikslūs vartotojų modeliai, kuriuos sukuria internetinių paslaugų teikėjai. Tai skaitmeniniai profiliai, kurie netgi gali numatyti vartotojų užklausas. Technologijos, už kurių slypi šis įgūdis, vadinamos mašininiu mokymusi. Šis metodas taip pat yra naudojamas, kad būtų galima aptikti kenkėjiškas programas.
2. Netyčia suaktyvintas balso asistentas. Manoma, kad prietaisai ne visada fiksuoja vartotojo kalbą. Jie laukia, kol juos aktyvuosite. Programėlės gali pamanyti, kad asmuo kreipėsi į balso asistentą panaudodamas „Ok Google“ arba „Ei, Siri“ frazes, nors iš tikrųjų tai tebuvo tiesiog panaši frazė.
3. Vartotojo domenai. Paieškos sistemos gali suskirstyti keletą vartotojų į „domenus“, jeigu jie būna tose pačiose vietose arba naudoja tą patį „Wi-Fi“ tinklą ir jų ryšys yra akivaizdus. Tokiais atvejais šiems vartotojams gali būti rodoma ta pati reklama, nes manoma, kad jie gali kartu priimti sprendimus dėl šios prekės įsigijimo.
4. Laimingas spėjimas. Ši teorija sako, kad žmonės yra linkę pastebėti tik tuos dalykus, kurie atitinka jų poreikius. Jie tiesiog nekreipia dėmesio į nesvarbius pasiūlymus ir todėl stebisi, kai netyčia pastebi jų poreikius atitinkantį pasiūlymą.

Norėdami sužinoti daugiau apie eksperimentą ir jo rezultatus, apsilankykite https://www.kaspersky.com/blog/smartphones-eavesdropping/27817/

Apie „Kaspersky“

„Kaspersky“ – tai 1997 m. įkurta tarptautinė kibernetinio saugumo bendrovė. „Kaspersky“ sukauptos žinios ir patirtis sudaro apsaugos sprendimų ir paslaugų, užtikrinančių viso pasaulio verslo, ypatingos svarbos infrastruktūros, vyriausybės ir vartotojų saugumą, pagrindą. Didelį „Kaspersky“ bendrovės portfelį sudaro pažangiausių įrenginių apsaugai skirti produktai ir daugybė specializuotų apsaugos sprendimų bei paslaugų, skirtų kovoti su sudėtingomis ir nuolat evoliucionuojančiomis kibernetinėmis grėsmėmis. „Kaspersky“ technologijos saugo daugiau nei 400 mln. vartotojų ir 270 tūkst. verslo klientų. Norėdama sužinoti daugiau skaitykite www.kaspersky.com tinklaraštį.