Kaspersky atliko tyrimą, kuriame analizavo, kaip vartotojai reaguoja į kibernetinius nusikaltimus ir kibernetinio saugumo temą trijose Baltijos šalyse: Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Šiuo tyrimu, kuris buvo vykdomas kaip bendrovės „Skaitmeninės pagirios“ (angl. Digital Hangover) kampanijos dalis, siekiama konkretizuoti riziką, su kuria gali susidurti interneto ir socialinių tinklų vartotojai, kai skaitmeninėje erdvėje elgiasi neatsakingai.

Skaitmeninių pagirių“ kampanija siekia padėti vartotojams išvengti apgailestavimų dėl to, ką jie pasidalina, priima ar atsisiunčia internete, kad taip sumažintų asmens duomenų ir tapatybės vagysčių, intymių nuotraukų paviešinimo atvejų, pinigų vagysčių ir vaiko teisių pažeidimų skaičių.

„Kodėl kampanijos pavadinimas „Skaitmeninės pagirios“? „Kaspersky“ nustatė, kad vartotojų elgesys socialinių tinklų erdvėje yra labai panašus į jų elgesį vakarėliuose: vartotojai pasiima daugiau nei turėtų, yra itin atviri ir linkę labiau pasitikėti svetimais žmonėmis. Kitą dieną šios pagirios po truputį primena jiems apie jų klaidas ir neapgalvotus veiksmus, bet tada jau būna per vėlu kažką pakeisti“, – sakė Andis Steinmanis, Kaspersky vykdomasis direktorius Baltijos šalyse.

Kai kurie apklausos rezultatai buvo gana netikėti: 86 proc. lietuvių nėra pasidarę intymaus pobūdžio nuotraukų, o 75 proc. respondentų niekada nesigailėjo, kad savo socialiniuose tinkluose paskelbė tam tikrą informaciją. 93 proc. lietuvių teigė, kad niekada nesidalintų nuotraukomis, kuriose dėvi tik keletą drabužių. Tik 6 proc. gailisi vakarėliuose padarytų nuotraukų. O 74 proc. respondentų mieliau visam laikui paaukotų savo socialinius tinklus, nei sutiktų, kad būtų pavogta jų transporto priemonė arba kažkas įsilaužtų į jų namus.

Siekdami išlaikyti saugumą, respondentai iš Baltijos šalių yra linkę būti atsakingi ir atsargūs, tačiau Kaspersky rekomenduoja naudoti patikimą ir stiprų saugumo sprendimą, pavyzdžiui, Kaspersky Security Cloud, kuris turi adaptyvią technologiją, siūlančią personalizuotą apsaugą pagal individualius vartotojų pageidavimus, atsižvelgiant į jų elgesį internetinėje erdvėje, įrenginius, kuriuos jie naudoja, buvimo vietą ir dar daugiau. Į sprendimą taip pat įtrauktas Kaspersky Password Manager, kuris padeda kurti, saugoti ir valdyti jūsų slaptažodžius.

Apie Kaspersky

Kaspersky – tai 1997 m. įkurta tarptautinė kibernetinio saugumo bendrovė. Kaspersky sukauptos žinios ir patirtis padeda kurti novatoriškus saugumo sprendimus ir paslaugas, kurie užtikrina viso pasaulio verslo, ypatingos svarbos infrastruktūrų, vyriausybių ir vartotojų saugumą. Platų Kaspersky bendrovės portfelį sudaro pažangiausi galinių įrenginių apsaugai skirti produktai ir daugybė specializuotų saugumo sprendimų bei paslaugų, skirtų kovoti su sudėtingomis ir nuolat evoliucionuojančiomis kibernetinėmis grėsmėmis. Kaspersky technologijos saugo daugiau nei 400 mln. vartotojų ir 270 tūkst. verslo klientų. Norėdami sužinoti daugiau, skaitykite www.kaspersky.com.