„TikTok“, „Roblox“ ir kitos internetinės pramogos: ko vaikai ieškojo 2020–2021 metais

Naujausias „Kaspersky Safe Kids“ tyrimas atskleidė, kas labiausiai domino vaikus 2020–2021 metais. Pastaraisiais metais augo jų susidomėjimas programine įranga ir elektronine komercija, o socialiniai tinklai ir kompiuteriniai žaidimai buvo nustumti į antrą planą. „TikTok“, „YouTube“ ir „WhatsApp“ išliko populiariausių programų sąrašo viršuje. Be to, „TikTok“ socialinė platforma šiais metais tapo beveik dvigubai populiaresnė nei „Instagram“.

Šiuolaikiniams vaikams 2020 m. buvo tikrai neįprasti. Pandemija pakeitė daugelio žmonių gyvenimą, įskaitant švietimą, susitikimus su draugais ir šeima, poilsį ir pramogas. „Kaspersky“ išanalizavo anoniminius duomenis, kuriuos savanoriškai pateikė „Kaspersky Safe Kids“ vartotojai, kad sužinotų, kaip šiuo sudėtingu laikotarpiu pasikeitė vaikų interesai ir poreikiai.

Vaikus labiausiai domino šios kategorijos: programinė įranga, garso ir vaizdo įrašai (44,38 proc.), socialiniai tinklai (22,08 proc.) ir kompiuteriniai žaidimai (13,67 proc.). „YouTube“ vis dar išlieka populiariausia platforma. Antroje vietoje atsidūrė tekstinių pranešimų ir pokalbių programėlė „WhatsApp“, o trečioje – populiarus socialinis tinklas „TikTok“. Į dešimtuką taip pat pateko keturi žaidimai: „Brawl Stars“, „Roblox“, „Among Us“ ir „Minecraft“.

Vaikai labai aktyviai klausosi ir žiūri muzikinius vaizdo įrašus „YouTube“ platformoje. Čia net 17,35 proc. ieškojo įvairių muzikos žanrų ir vaizdo klipų. Šiuo metu populiarios tendencijos taip pat atsispindėjo ir statistikoje – „pop it“, „simple dimple“ ir ASMR vaizdo įrašai sudarė 4,43 proc. visų užklausų. Be to, šiais metais į populiariausių sąrašą pateko ir „Gacha Life“ vaizdo žaidimas (4 proc.).

Kalbant apie muzikinį skonį, greta tradicinių lyderių, tokių kaip K-pop grupės „BTS“ ir „BLACKPINK“, populiarūs buvo ir dainininkai Ariana Grande, Billie Eilish, Travis Scott bei muzikinis žanras „Phonk“. Nuo jų mažai atsiliko „kūrybiniai“ vaizdo įrašai. Vis daugiau vaikų ieško informacijos, kaip naudoti įvairias programas ir kurti muziką. Tačiau muzikos srityje „TikTok“ platforma vis dar išlieka pagrindine tendencijų kūrėja.

Animaciniai filmai sudarė pusę (50,21 proc.) visų vaikų vaizdo įrašų paieškų. Tarp populiariausių – „Stebuklingoji boružėlė ir Juodasis katinas“, „Gravity Falls“ ir „Kiaulytė Pepa“. Antroje vietoje buvo įvairios televizijos laidos, pavyzdžiui, „The Voice Kids“. Filmų ir serialų kategorijoje populiariausiais tapo „Godzila prieš Kongą“, Zako Snaiderio „Teisingumo Lyga“ ir „Disney+“ mini serialo „VandaVizija“ anonsai. „Netflix“ taip pat pritraukė daug vaikų dėmesio. Per šią platformą vaikai dažniausia žiūrėjo serialus „Kobra Kai“ ir „Keisti dalykai“.

„TikTok“ išlieka neginčijamu vaikų lyderiu, tačiau požiūris į šį socialinį tinklą pradėjo keistis. Šioje platformoje dabar populiarūs ne tik linksmi vaizdo įrašai, bet ir edukacinis ar kūrybinis turinys. Be to, norint kurti „TikTok“ vaizdo įrašus, vienas žmogus turi atlikti operatoriaus, aktoriaus, režisieriaus ir visos filmavimo grupės darbą. Visa tai lavina įgūdžius, kurie vaikams gali būti naudingi ateityje.

Kalbant apie vaizdo žaidimus, vaikus labiausiai domino „Minecraft“ (22,84 proc.), „Fortnite“ (6,73 proc.), „Among Us“ (3,80 proc.), „Brawl Stars“ (6,34 proc.) ir „Roblox“ (3,82 proc.) žaidimai. Beveik visose šalyse dažniausiai vaikai žaidė „Roblox“. Labiausiai kompiuteriniai žaidimais domėjosi vaikai iš Kazachstano (26,01 proc.). Antroji vieta atiteko vaikams iš Jungtinės Karalystės (19,40 proc.). Tačiau mes pastebėjome visiškai kitokią tendenciją Indijoje, kur vaikai beveik nesidomėjo vaizdo žaidimais (tik 5,08 proc.).

„Šiuolaikiniai vaikai nuo pat mažens auga su išmaniaisiais prietaisais rankose, todėl jie daug greičiau prisitaiko prie skaitmeninės erdvės ir įsisavina naujas technologijas. Matome, kaip per trumpą laiką išpopuliarėjo „TikTok“ platforma. Tačiau ir „YouTube“ neprarado savo vietos tarp lyderių. Taip yra todėl, kad tik čia vaikai gali rasti daugybę įvairaus pobūdžio vaizdo įrašų. Vaikų interesų supratimas ir analizavimas padeda mums spręsti kibernetinio saugumo problemas. Tėvai, žinodami, kokią muziką ir kokius vaizdo žaidimus mėgsta jų vaikai, taip gali pagerinti ir sustiprinti tarpusavio santykius. Pavyzdžiui, jie galėtų kartu filmuoti „TikTok“ vaizdo įrašus. Tokie santykiai leistų tėvams apsaugoti vaikus nuo galimų pavojų internete“, – sakė Anna Larkina, „Kaspersky“ internetinio turinio analizės ekspertė.

Tėvams, kurie nori pasirūpinti savo vaikų skaitmenine gerove, „Kaspersky“ rekomenduoja vadovautis šiais patarimais:

• Sužinokite daugiau apie savo vaikų pomėgius.

• Naršykite ir mokykitės kartu. Pažiūrėkite, kur jūsų vaikai leidžia laiką internete, ir sužinokite, kaip juos geriausiai apsaugoti.

• Paaiškinkite, kad asmeninė informacija turėtų būti prieinama tik tiems žmonėmis, kuriuos jie pažįsta realiame gyvenime.

• Apsvarstykite galimybę atsisiųsti tėvų kontrolės programėlę ir aptarkite šią temą su savo vaikais. Paaiškinkite, kaip tokios programėlės juos apsaugos ir kodėl jiems jų reikia.

• Skirkite daugiau laiko internetinio saugumo temai. Paaiškinkite savo vaikams, ko ir kodėl jokiu būdu negalima skelbti internete.

 

Apie Kaspersky

Kaspersky – tai 1997 m. įkurta tarptautinė kibernetinio saugumo bendrovė. Kaspersky sukauptos žinios ir patirtis padeda kurti novatoriškus saugumo sprendimus ir paslaugas, kurie užtikrina viso pasaulio verslo, ypatingos svarbos infrastruktūrų, vyriausybių ir vartotojų saugumą. Platų Kaspersky bendrovės portfelį sudaro pažangiausi galinių įrenginių apsaugai skirti produktai ir daugybė specializuotų saugumo sprendimų bei paslaugų, skirtų kovoti su sudėtingomis ir nuolat evoliucionuojančiomis kibernetinėmis grėsmėmis. Kaspersky technologijos saugo daugiau nei 400 mln. vartotojų ir 250 tūkst. verslo klientų. Norėdami sužinoti daugiau, skaitykite www.kaspersky.com.


Birželio 8, 2021